Verkkokauppa.com listaa vuoden palautetuimmat ja kehnoimmiksi arvioidut tuotteensa Black Fridayn kynnyksellä

Lehdistötiedote, 24.11.2021

Black Fridaysta käynnistyy verkkokaupan vuoden vilkkain kuukausi, kertoo Suomen suurimman verkkokaupan, Verkkokauppa.comin myyntidata. Verkkokauppa.com listaa taas palautetuimmat ja huonoimmiksi arvioidut tuotteensa, jotta suomalaiset voisivat tehdä mahdollisimman tarpeellisia ja pitkä-ikäisiä hankintoja myös vuoden vilkkaimpana ostopäivänä.

Black Fridaysta on kasvanut viime vuosina vuoden ahkerin päivä tehdä hankintoja. Vaikka myymälöihin odotetaan viime vuoden poikkeuksellisen Black Fridayn jälkeen selvästi suurempia asiakasmääriä, kiritti pandemia-aika Black Fridayn ostohulinan siirtymistä verkkoon: Verkkokauppa.com ennustaa liikenteen harppovan sivuillaan nyt perjantaina nelikymmenkertaiseksi tavalliseen perjantaipäivään verrattuna.

”Suomessakin vuosi vuodelta kasvanut Black Friday on tasoittanut merkittävästi joulukauppaa, kun lahjoja pukinkonttiin hankitaan yhä useammin jo marraskuun puolella. Black Friday on huipussaan verkossa asiakasliikenteeltään 40 kertaa suurempi keskiverto kävijämääriin verrattuna. Black Friday -viikon aikana tehdään yli sata tuhatta asiakastilausta yli 20 000 eri tuotteesta”, kertoo Verkkokauppa.comin kaupallinen johtaja Vesa Järveläinen.

Black Fridayn himotuimpia tuotteita ovat perinteisesti televisiot, joiden hankinnan yhä useampi suomalainen keskittää loppuvuoden sesonkiin. Verkkokauppa.comin myyntidata osoittaa myös, että loppuvuoden kiireisimmän sesongin aikana kaupaksi käy yhden kuukauden aikana jopa neljännes koko vuoden aikana myytävistä älykelloista ja -puhelimista.

Verkkokauppa.com paljastaa palautetuimmat ja huonoimmiksi arvioidut tuotteensa

Verkkokauppa.com paljastaa taas Black Fridayn alla vuoden 2021 palautetuimmat ja huonoimmiksi arvioidut tuotteensa. Palautetuimpien listalta löytyy muun muassa polvituki, lataustelakka ja lihashuoltorulla. Kehnoimmiksi arvostelluimpien listalla on monta puhelintarviketta – etenkin panssarilaseja.

”Verkkokauppa.comista löytyy yli 400 000 sensuroimatonta tuotearvostelua, joiden avulla asiakkaamme saavat tietoa tuotteista ja voivat tehdä perehtyneitä valintoja. Asiakkaiden tekemät arviot myös auttavat meitä muokkaamaan valikoimaa sen mukaan, mitkä tuotteet toimivat ja mitkä eivät. Rehellisten tuotearvosteluiden näyttäminen ja palautusprosenttien kertominen ovat keinoja, joiden avulla vältämme asiakkaiden hutitilauksia – palautusprosenttimme onkin vain 1,0 %, ja eikä palautusliikenne juuri nouse edes vuoden suurimman ostopäivän Black Fridayn jälkeen”, sanoo Verkkokauppa.comin vastuullisuuspäällikkö Johanna Stenbäck.

Palautetuimmat tuotteet top20

Tuote:Palautus-prosentti:Tuotekategoria:
One For All SV9480 -aktiivinen DVB-T/T2 -sisäantenni LTE-suodattimella, 48 dB46 %TV ja video
McDavid 425 -polvituki, L45 %Urheilu
Manhattan HDMI Mini -kulma-adapteri, 90 astetta, uros - naaras40 %Kaapelit
PROEL mikrofonijohto, 0,5m, musta39 %Kaapelit
DELTACO USB 2.0 A - Micro-A, uros-uros -kaapeli, 1.0 m38 %Kaapelit
Jabra Evolve 65 -lataustelakka38 %Audio ja hifi
Wave silikonisuojus, Samsung Galaxy A10, läpinäkyvä36 %Puhelimet
Osram Star Globe125 LED-lamppu, E27, 2700 K, 470 lm36 %Koti ja valaistus
Goobay 4pin 3,5 mm - 2 x 3pin 3,5 mm -kuulokejakaja, 30 cm36 %Kaapelit
Wave BookCase -suojakotelo, Samsung Galaxy A32 LTE, ruusukulta35 %Puhelimet
Hama Samsung - Scart -videoadapteri34 %Kaapelit
Samsung Galaxy S20 Clear View Cover -suojakansi, musta33 %Puhelimet
Belkin Universal AC/DC Power Adapter 90W virtalähde kannettaville tietokoneille33 %Tietokoneet
Apple MagSafe 45 W virtalähde Macbook Airille, MC74732 %Tietokoneet
Fenix ARB-L14 1600U USB-ladattava 14500 1600 mAH Li-ion -akkuparisto30 %Urheilu
DELTACO CEE 7/7 - C5 -virtajohto kulmapistokkeella, 5m30 %Kaapelit
Markslöjd Garden 24 -puutarhavalosarjan Decklight leveä, 4,5 cm, 3 W, 24 V30 %Koti ja valaistus
PocketBook Color 633 -e-kirjojen lukulaite, moon silver30 %Oheislaitteet
Casall-lihashuoltorulla, M29 %Urheilu
Marimerkko Siirtolapuutarha -muki, ruskea, 4 dl29 %Grillaus ja keittiö

Huonoimmiksi arvioidut tuotteet top20

Tuote:Arvostelujen keskiarvo asteilkolla 1-5:Tuotekategoria:
Wave Qi-pöytäteline 15W langattomalla latauksella, musta1Puhelimet
ORB PlayStation 4 USB Hub, USB-jakaja1Pelit ja viihde
Science-radiopuhelimet1Lelut
PanzerGlass Case Friendly -lasikalvo, OnePlus 8 Pro, musta1Puhelimet
ZAGG InvisibleShield-HD Dry Apple Watch 40mm1,3Kellot
PanzerGlass Case Friendly -lasikalvo, Galaxy S10, musta1,3Puhelimet
Cablexpert USB-C - Lightning -adapteri1,4Kaapelit
Electrolux ZE117 Perfect Care AeroPro 3 in 1 -piensuulake1,4Pienkoneet
Asus RP-AC53 Dual-band -WiFi-toistin1,5Verkko
Wave Full Fit -panssarilasi, Honor Play, musta1,6Puhelimet
Techwo-mikroskooppi, 23 osaa1,6Lelut
Techwo-kaukoputki, jalustalla1,6Lelut
Apple iPhone 11 -silikonikuori, läpinkyvä, MWVG21,6Puhelimet
Electrolux EWK04 -ikkuna-asennussarja1,6Pienkoneet
DELTACO 6,3 mm uros - 3,5 mm naaras -audioadapteri1,7Kaapelit
Wahl Stainless Steel -monitoimitrimmeri1,7Pienkoneet
PanzerGlass Panssarilasi Apple Watch 4 / 5, 44 mm, musta1,7Kellot
Apple MagSafe 2 60 W virtalähde, MD5651,8Tietokoneet
Wave Qi latausvastaanotin, lightning1,8Puhelimet
Jabra Blueparrott M300-XT -handsfree-kuuloke1,8Puhelimet

Verkkokauppa.com panostaa läpinäkyvyyteen kertomalla sivuillaan kattavasti kunkin tuotteen kohdalla sen tuotetiedot, asiakkaiden yksityiskohtaiset suositteluprosentit sekä tuotearviot, tuotteen myyntihistorian sekä hintapuntarin kuin myös huolto- ja palautusprosentit. Verkkokauppa.comin tuotteilla on yhteensä satoja tuhansia kuluttaja-arviota.

Verkkokauppa.com on Suomen tunnetuin ja vierailluin verkossa toimiva kotimainen vähittäiskauppa, jonka tavoitteena on olla asiakkailleen todennäköisesti aina halvempi paikka tehdä ostoksia. Verkkokauppa.com myy tietotekniikkaa, viihde-elektroniikkaa, lelu-, peli-, urheilu-, lemmikki- ja lastentarvikkeita sekä valaisimia ja kodinkoneita verkkokaupan, Helsingin, Pirkkalan, Raision ja Oulun myymälöiden sekä 2500 Postin ja Matkahuollon noutopisteiden kautta. Tuotteiden lisäksi valikoimaan kuuluu myös asennuspalvelut. Verkkokauppa.com on perustettu 1992 ja sen pääkonttori sijaitsee Jätkäsaaressa, Helsingissä. Verkkokauppa.com on listattu Nasdaq Helsinki -markkinapaikalle ja sen palveluksessa työskentelee yli 750 työntekijää. Verkkokauppa.com valittiin parhaaksi suomalaiseksi verkkokaupaksi Postin verkkokauppatutkimuksessa 2021.

false